زندگینامه ی جرارد پیکه

 "کپی برداری از این مطلب بدون ذکر نام و لینک بارسای رویایی به وجدان کاری شما بستگی دارد"

 

http://media2.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/059/047/original/03_PIQUE_sc.v1373628979.jpg

 

جرارد پیکه در تاریخ  در بارسلونا چشم به جهان گشود 1987/2/2

جراردپیکه بعد از گذراندن 3 فصل در منچستریونایتد و یک فصل در رئال زاراگوزا ، در تابستان 2008 به بارسلونا که فوتبالش را در آنجا آغاز کرده بود، بازگشت.

پیکه در روز 2 فوریه سال 1987 دیده به جهان گشود و در اولین سالهای زندگی اش بهعضویت باشگاه در آمد و در سن 10 سالگی به جوانترین تیم باشگاه(آلوین بی( پیوست.

از آن زمان به بعد، او به طور پیوسته پله های ترقی را طیکرد و در ترکیب تیمهای پایه مختلفی قرار گرفت، و به موفقیت هایی نیز دستیافت. او سابقه بازی در تیم های اول و دوم آلوین، اینفاتیل، کادته و خونیلرا در کارنامه دارد. زمانی که در تیم دوم کادته توپ می زد، تیتو ویلانووامربی او بود و اکنون بعد از بازگشت به بارسا بار دیگر با او روبرو شدهاست.

در طول این مدت، جرارد پیکه توانایی هایش را در نقاط مختلف زمین نشانداد و روز به روز پیشرفت کرد و حتی با وجود قرار گرفتن در خط دفاع، در امرگلزنی هم موفق نشان داد.

پیکه در پایان فصل 04/2003 برای مدتی ازآبی و اناری ها جدا شد و به منچستریونایتد پیوست. او در 26 اکتبر و تنها سه هفته بعد از پیوستن به این تیم انگلیسی، برای اولین بار در جام اتحادیهبا پیراهن منچستر مقابل کرو الکساندرا به میدان رفت.

پیکه تا پایان فصل 06/2005 در رختکن اولترافورد باقی ماند و سپس در فصل 07/2006 به طور قرضیبه رئال زاراگوزا پیوست.

پیکه در تنها فصل حضورش تحت نظر آراگون (سرمربی وقت زاراگوزا)، به عنوان هافبک دفاعی در جلو 4 مدافع بازی کرد. این مدافع کاتالانی در 22 بازی برای تیمش به میدان رفت که در 18 بازی ازابتدا در ترکیب بود و 2 گل نیز به ثمر رساند.

در این مدت او در کنار گابیمیلیتو، همبازی کنونی اش بازی می کرد.

فصل 08-2007 زمان بازگشتپیکه به منچستریونایتد بود. پیکه در این فصل به یادماندنی، دو قهرمانی درلیگ برتر جزیره و لیگ قهرمانان را جشن گرفت.

این فصل برای او بسیار رویاییبه پایان رسید، به خصوص اینکه در هفته های آغازین لیگ، 2 گل هم برایشیاطین سرخ به ثمر رساند.

پیکه در اولین حضورش در اردوی کاتالان هانشان داد که چرا باشگاه به دنبال بازگرداندن و امضای قرارداد با وی بوده است. او به گزینه اول خط دفاعی بارسا تبدیل شد و در طول فصل،45 بار برایبارسا به میدان رفت و سه گل هم برای تیمش به ثمر رساند.

عده ای ازکارشناسان به دلیل مهارت بالای او در شرکت در کارهای هجومی و پایه گذاریحملات تیم، او را با فرانس بکن بائر مقایسه می کنند. گل ششم او در شبباشکوه پیروزی 6-2 در برنابئو گواه این مدعاست.

پیکه در تیم زیر 21سال اسپانیا یکی از مهره های ثابت بود و حتی در رده های سنی دیگری هم برایکشورش به میدان رفت. او در سال 2007 در جام جهانی زیر 20 سال در کانادا،در سال 2006 در جام ملتهای اروپا در رده سنی زیر 19 سال در لهستان (کهاسپانیا قهرمان شد) و در سال 2004 در جام ملتهای اروپا زیر 17سال درفرانسه بازی کرده است.

اینبازیکن کاتالانی یک دفاع تنومند است (192 سانتیمتر قد و 85 کیلوگرم وزن) وبا توجه به وضعیت جسمانی و قد و قامت بلندش، در نبردهای هوایی بسیار موفقاست. او به خوبی می داند چگونه از این توانایی ها در هنگام حمله و مخصوصادر توپهای مرده استفاده کند.


پیکه همانگونه که در زاراگوزا نشان داد،توانایی بازی در پست هافبک دفاعی جلوتر از 4 مدافع اصلی را داراست.


او که با شکیرا ازدواج کرده است،چندی پیش صاحب اولین فرزندش(میلان) شد.


نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت13:57---25 خرداد 1394
خیلی خوب بود ممنون بازم بزارید

سارا
ساعت11:10---1 اسفند 1393
بازیه پیکه واقعا عالیه.

عطا محمدزاده
ساعت18:40---26 خرداد 1393
خیلی خوب است وبلاگت خوب است من یک بارسلونایی هستم عاشق مسی مسی مسی
پاسخ: لطف دارید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




.: :.